DANGEROUS LOVE - BETH FLYNN - KILENC PERC ★ ÉRTÉKELÉS ★

 
 
KÖNYVPROFIL
Eredeti cím: Nine minutes
Eredeti megjelenésének éve: 2014
Eredeti kiadója: CreateSpace Independent Publishing Platform
Elit start: 2017.09.26.
Országos megjelenés: 2017.10.27.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Sorozat: Kilenc perc
A sorozat kötetei:
Nine Minutes – Kilenc perc
/+2: Out of Time, A Gift of Time/
Oldalszám: 288
Pötty: Rázós könyvek
Címkék: 20.század, bűnözés, dark romance, erőszak, erotikus, gyermekrablás, női sors, nemi erőszak, romantikus, szerelem.
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
Fülszöveg:
Az ​akkor tizenöt éves Ginny Lemont 1975. május 15-én elrabolják egy bolt elől Fort Lauderdale-ben. Az elkövető az egyik legbrutálisabb dél-floridai motoros banda tagja.
Ginny élete ekkor örökre megváltozik. Új nevet kap, új identitást és egy új életet az Everglades mocsár szélén – egy ijesztő, durva és erőszakos világban, ahol mindenkinek álneve van, a hűség pedig a túlélés kulcsa.
Az egésznek pedig Grizz áll a középpontjában: termetes, sötéten jóképű és ijesztő férfi, aki Ginnyvel valahogy mégis olyan gyengéd, hiszen ő élete egyetlen igaz szerelme.
Így kezdődik az érzelmi megszállottságról és a manipulációról szóló mese, amiben egy környezetéből kiszakított lány kénytelen az egyetlen emberre támaszkodni, akitől figyelmet, szeretetet és gondoskodást kaphat. A fogva tartójára. Ginny okos és intelligens, de még csak tinédzser. Nehezen alkalmazkodik az új életéhez, eleinte küzd ellene. Aztán belenyugszik a feltételekbe.
Vajon megmentik? Vagy elmenekül? Kiszabadul élve, ha egyáltalán kiszabadul valahogy?

 

Nem vagyok áldozat. Sohasem voltam az, és nem is leszek.
WOW.
DUPLA WOW.
Csupa nagybetűkkel.
Ez váratlan és egyben meglepő volt.
Beth Flynn Kilenc perc című regénye volt ez első Rázós könyvem a Könyvmolyképző Kiadótól, és ezután biztos, hogy nem ez volt az utolsó.
Röviden a Kilenc percről: a prológustól leesik az állad, az epilógusig letehetetlen, az utolsó fejezet után pedig azonnal akarod a folytatást, egyszerűen nem bírsz várni.
Igen, brutálisan durva nagy függővéggel zárul.
Nem az a tipikus felhőtlen, boldog, rózsaszín romantikus történet.
De nagyon nem.
Elég rövidke maga a regény, mindössze 288 oldal, de az a 288 intenzív, eseménydús, nem hagy unatkozni, a cselekmény rendkívül mozgalmas, itt nem működik a „Csak még egy fejezetet”, mert itt biztosan több lesz belőle.
A történet a 20. századba repít vissza minket. Maga a könyv egy elég nagy időintervallumot foglal magába, hiszen 1975-tel kezdünk és a 2000-es évekhez érkezünk el. Ebből következik, hogy van, amikor viszonylag sok idő telik el két fejezet cselekményei között, van, hogy több évet is ugrunk, ennek ellenére minden lényeges mozdulatról tudunk.
Ahogy már említettem, a prológus meglehetősen meglepőre sikeredett, mindenféle kezdésre számítottam, csak erre nem. Nagyon ütősre sikeredett, ettől kezdve nem volt megállás. Sosem olvastam még olyan könyvet, ami már a véget is előre vetíti, érdekes volt. Rengeteg kérdést vetett fel már csak ez a pár oldal is, és azonnal válaszokat akartam.
Főhősnőnk Guinevere Love Lemon (Ginny), az ő szemszögéből követhetjük végig az eseményeket. Nagyon fiatal az elején, mindössze tizenöt éves, de fiatal kora ellenére önálló. Nem igazán rendelkezik barátokkal, a szüleinek megvannak a maguk problémáik, de ettől függetlenül teljes szívükből szeretik lányukat. Egy nap (1975-ben), a könyvtárban töltött délután után Ginny várja, hogy jöjjenek érte, azonban mielőtt ez megtörténhetne egy idegen motorral fut be elé. Párbeszéd alakul ki közöttük, és a férfi felajánlja, hogy hazaviszi, Ginny pedig elfogadja az ajánlatot és fel is ül a motorra.
Először a könyv olvasása során itt akadtam ki. Mert kérdezem én: miért (de most komolyan, MIÉRT???) ül fel egy vadidegen férfi mögé és megy el vele önként???? Ne már… Ott állt egy bolt előtt, simán gyorsan bemehetett volna és ott csak megvédi valaki, ha valami nagyobb gond adódna. Vagy esetleg nem sokkal később megérkeztek volna érte a szülei. De ha ilyen egyszerű lett volna, akkor nem is lett volna olyan hosszú és eseménydús a történet.
Visszatérve a történethez: nem sokkal később azonban az ismeretlen férfi egy másik úton halad, mint amerre a lány lakik, Ginny el is kezdi kérdezgetni, azonban kérdései megválaszolatlanul maradnak. Egy banda (Sátán Serege) lakhelyére érkeznek meg. Itt szinte rögtön ki is derül, hogy őt a motoros bandának a vezérének egy ajándékként szánják, és innen már nincs visszaút. Nem is értettem, hogy miért nem próbál meg valamilyen úton-módon megszökni erről a helyről, de aztán jött a figyelmeztetés. Ugyanis ha megpróbálna megszökni, komoly veszélybe sodorná nem csak saját magát, hanem a szerettei életét is. Ginny ezt nyilvánvalóan nem akarja megkockáztatni, ezért megpróbál alkalmazkodni a kialakult helyzethez és túlélni. Ezért mondjuk nagyon tisztelem, hiszen mindössze tizenöt évesen rengeteg bátorság kell ehhez, és meg több erő. 

Mindig légy résen! Soha ne engedd el magad! Ilyen életmód mellett sohasem tudhatod, ki kopogtat az ajtódon.

A bandában biztonsági okok miatt mindenki álneveket használ, saját nevüket pedig feladják, a többiek soha többé nem szólíthatják az eredeti nevükön a tagokat. Természetesen Ginnynek is jut egy másik név, a bandába kerülése után a Cicc névre hallgat.
Ginny elkezd „beletörődni a sorsába”. Szorosabb kapcsolatba kerül a banda néhány tagjával, kialakul egy saját kis napi rutinja, már nem retteg annyira, de még mindig vannak olyan események, amelyek megbotránkoztatják, Grizz és a lány között pedig elkezd valami kialakulni.
Ha már rátértünk Grizzre, a vele kapcsolatos érzéseim elég vegyesek. Néhány tette nálam is kiverte a biztosítékot, én is nagyon durvának tartottam. Viszont ahogy Ginnyvel bánt, az az esetek döntő többségében elképesztő volt (jó értelemben). Ilyenkor megmutatta, hogy a kemény, erős és könyörtelen oldala mellett van egy olyan oldala is, amely gyengéd és szerethető.
Grunt nekem sokkal jobban a szívemhez nőtt, bár volt neki is egy olyan cselekedete, ami rendesen kiborított, de ettől függetlenül sokkal jobban sikerült megkedvelnem, mint az összes többi szereplőt. Imádtam azokat a jeleneteket, amikor Ginnyvel sakkoztak vagy éppen zenét hallgattak. A másik, aki a kedvencek közé tartozik, az Moe. Rettentően sajnáltam mindazt, ami vele történt, elképesztően sok borzalmas dolgot kellett átélnie.
Mindent egybevéve, a Kilenc perc egy izgalmas, fordulatos és egyedi regény, amit szinte rekordidő alatt ki lehet olvasni; néhány negatívumtól eltekintve pedig nekem tetszett. Nagyon olvasmányos, bár az elején a végkifejletre is fény derül, azért a miértek is ott vannak, és ezekre minden olvasó választ akar. A folytatásra már csak a könyv végén lévő hatalmas függővég miatt is nagyon kíváncsi vagyok, szóval biztosan sorra fog kerülni nálam is az Out of Time.

RÖVID ÖSSZEFOGLALÁS
Borító: Hát… őszintén, én egészen másképp képzeltem el a szereplőket. Nekem egyáltalán nem tetszik. Mindegy, ezt a negatívumot kijavítja a történet. Mondjuk egy pozitívumot tudok mondani a borítóval kapcsolatban. de ez is a Könyvmolyképzőnek köszönhető. A cím nagyon szépre sikeredett, mondjuk ez nem meglepő, a kiadó mindig kihozza a maximumot ilyen téren. Hatalmas plusz pont jár nekik ezért.
Kedvenc karakter(ek): Grunt, Moe, Sarah Jo
Nem szimpatikus karakter(ek): Jan és Monster. Előbbi még eleinte egy kicsit szimpatikusnak is mondható, de aztán megmutatkozik egy másik oldala is. Utóbbira meg nem érdemes szavakat fecsérelni. Undorító.
Ajánlom? Szigorúan 18 év fölöttieknek. Nem véletlenül került a Rázós könyvek közé. Vannak benne igen megrázó dolgok. Viszont, aki már 18 fölött van, szereti a dark romancet, nem riad vissza a brutalitástól, az olyan szerelemtől, amiben a két személy között nagy a korkülönbség, szerintem tegyen vele egy próbát.
Értékelés: Nem tökéletes a Kilenc perc, megvannak a maga hibái. De ettől függetlenül teljes mértékben leköti az olvasó figyelmét, van miért végig izgulni. Emellé még társul az, hogy Beth Flynn nagyon olvasmányosra alkotta meg az egészet, tényleg nagyon gyorsan a végére lehet érni. 
A skálán ezek alapján valahol a "Tetszett" és a "Nagyon szerettem" között helyezkedik el, ami olyan négy és fél csillagnak felel meg.


Kedvenc idézet(ek):

Eljön az idő, amikor hagyni kell, hogy az emberek megvívják a saját küzdelmeiket, és felelősséget vállaljanak a döntéseikért.

Gyakran töltöttem egyedül az időt, de sohasem voltam magányos. Kitűnő tanuló voltam. Beleástam magam a könyvekbe. Nagyon jól bántam a számokkal. Imádtam a számokat. Még mindig imádom őket. Szeretem, hogy sohasem hazudnak, és mindig stimmelnek. Van bennük állandóság.

– Mióta szereted te a Seals & Croftsot? – álltam fölé.
– Nem szeretem.
– Akkor miért hallgatod őket?
– Mert te szereted őket, én pedig téged szeretlek, és hiányoztál.

Megjegyzések