NOSZTALGIA HÉTFŐ #6 + ÉG VELED INFORMÁCIÓK


Ez a bejegyzés kettő az egyben, és mindegyik Leiner Laura alkotásaival kapcsolatos. Az első felében a szokásos Nosztalgia Hétfő jön, amelyben a Hullócsillagból emeltem ki a top tíz kedvenc pillanatom. 
Ezután az írónő legújabb regényével - Ég veled - kapcsolatos információkat olvashattok.

A nosztalgiázós posztsorozat előző részei:
Késtél: IDE            
Szent Johanna Gimi: IDE kattintva érhetőek el.

Jó böngészést mindenkinek! :)

#1 Egy jó üzletet nem szabad otthagyni
– Hallgatlak. De áruld el, ki az a szőke hölgy a társaságotokban? – érdeklődött Balogh úr, akinek megakadt a szeme a kamerában látható, számára ismeretlen arcon.
– Az idegenvezetőnk – felelte Körte.
– Hm – gondolkodott el a kiadótulajdonos. – Dekoratív.
– Köszönöm – mosolyodott el Betty.
– Énekelni tud? – látta meg a bizniszt azonnal Balogh úr.
– Mi? Nem – rázta meg a fejét Betty csodálkozva.
– Nagy kár. Megfoghatnánk vele a harmincasokat. Bár, minden megoldható autotune-nal. Körte, intézkedj, a lemezborítón lehetne Union Jack ruhában.
– Balogh úr, most nem ezzel kapcsolatban keresném – próbálta terelni a szót Körte.
– Ne szakíts félbe, amikor üzletet Iátok! – korholta le a férfi, majd Bettyhez intézte a szavait. – Kedves, mi a neve?
– Betty. Ipszilonnal. – Azt hiszem, fogalma sem volt arról, hogy mibe keveredett.
– Betty, ipszilonnal. Nem, nem elég fantáziadús – töprengett Balogh úr. – Gemma! A Gemma sokkal jobban passzol. Körte csinálj Gemmából énekest – utasította.
– Ki az a Gemma? – rökönyödött meg Betty.
– Te – feleltem.
– Értenem kellene? – suttogta nekem.
– Most csak bólogass és mosolyogj, aztán, ha leraktuk, fuss, ahogy tudsz – tanácsoltam.
– Merre?
– Manchester felé, szerintem – nevettem el magam
.
#2 Történelemtudás 
– Körte, te tudod, hogy mi volt a Kiegyezésen? – kérdeztem.
– Nem, de a németek biztosan benne voltak – felelte, majd látva a döbbent tekinteteket, hozzátette: – Mi van? Azok mindig mindenben benne voltak…
– Néha nem tudom, hogy melyikőtök a rosszabb – forgatta a szemét anyu.

#3 Penész vagy művészet?
– Milyen furcsa tapéta – tűnődtem.
– Az ott penész – közölte Evelin.
(…)
– Milyen a lakosztályotok? – érdeklődött Márk, belépve a helyiségbe.
– Elnöki – feleltem, felkönyökölve az ágyon. – Nektek?
– A királyit kaptuk, természetesen – bólintott. – Milyen érdekes a festés – pillantott fel plafonra.
– Az penész – feleltük egyszerre, mire Márk fintorogva nézegette a falat.
– De legalább absztrakt – közölte, és lehuppant a szabad ágyra, miközben a feje felett lévő penészfoltot nézegette.

#4 Luxus? Hát nem.
– Nagyszerű. A tájékoztatón az áll, hogy a fapados gép holnap reggel tízkor indul – olvasta Körte a repjegyekhez kapott kísérőlevelet.
– Fapadossal megyünk? Azt hittem, minimum business class – vihogott Puding.
– Ja, majd ha Scooter Braun a menedzseretek. Addig azon a gépen ülünk, amit a műsor kifizet nekünk. Na, szóval – folytatta Körte. – A szállásunk a Paddington közelében lévő egycsillagos hotelben lesz, ott foglaltak nekünk szobákat.
– Egy csillag? – röhögött fel Márk, mert azt hitte, hogy Körte viccel. De nem, nem viccelt.
– Pontosan. Se nem több, se nem kevesebb.
– Kevesebb nem is lehet – értetlenkedett Márk.

#5 Szaloncukor osztás egy kicsit másképp
– Megkérdezzem, miért szállt be az autómba három Mikulás, és a ribijük? – fordult felém Körte értetlenül. – Gyerek, mi az isten van rajtad?
– Ők voltak – mutattam hátra ösztönösen.
– Mér'? Dögös, nem?
– Idióták! – fordult hátra Körte idegesen. – A BPRP Records szaloncukrait visszük kisiskolásoknak, miért néz ki úgy a gyerek, mint egy decemberi prosti?
– Hé! – háborodtam fel.

#6 Önvédelem
– Mit csinálsz a vízforralóval? – kérdezte a kezemben lévő tárgyat fürkészve.
– Ez csak… – legyintettem. – Nem tudtam, hogy ki kopog.
– És mit terveztél? Főzöl egy teát annak aki jött?
– Nagyon vicces – álltam félre, hogy beengedjem, miközben visszaraktam a vízforralót a helyére.

#7 A kuponok jó dolgok
– Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy kérhetsz tőlem három dolgot.
– Milyen dolgot? – csodálkoztam.
– Bármilyet. Szívességet. Ha szükséged van rám, vagy a segítségemre, akkor szólsz, és én megteszem, még kérdésem sem lesz. Olyan ez, mint egy kupon. Egy Nagy Márk-kupon – magyarázta a zseniális ötletét.
– Ah, értem – nevettem fel – Tehát, ha szeretnék tőled valamit, akkor csak szólok, és te pattansz…
– Igen. Háromszor használhatod ezt ki – nyomatékosította – December 31-ig – tette hozzá gyorsan, mire összeszaladt a szemöldököm.
– Hé! Miért nem jó jövőre is? Már december van, ezek szerint szinte rögtön be kell váltanom.
– Na jó, szerinted meddig várok arra, hogy ugráltatva lehessek? Ez nagy stressz, elvégre mindig készenlétben kell lennem. Ezért csak idén jó – magyarázta meg.

(…)
– Tehát van három képzeletbeli kuponom, amit akkor és arra használok fel, amire csak akarok, úgy, hogy nem szólhatsz semmit, meg kell tenned – értelmeztem a dolgot.
– Aham – helyeselt. – És itt szeretném leszögezni, hogy mindenre érvényes… – kacsintott egyet.
– Márk – szóltam rá élesen, mielőtt befejezte volna a gondolatmenetét.
– Jó, csak mondtam, hogy ne felejtsd el. Sokan beváltanák erre-arra – közölte önelégült mosollyal az arcán.
– Akkor átadom nekik – feleltem.
– A-a – rázta meg a fejét. – A Nagy Márk-kupon nem átruházható.

#8 Végződések
– Maga a menedzser? – pillantott Körtére.
– Igen.
– Értem. Betty. Ipszilonnal a végén. Tegeződjünk – nyújtotta a kezét, mire a menedzserem hanyagul megrázta, és bemutatkozott.
– Köszönöm. Körte. E-vel a végén.

#9 Van jó hír vagy nincs?
– De van jó hírem is.
– Végre – szóltunk megkönnyebbülten valamennyien.
– Na jó, nincs jó hír de olyan jó volt látni, ahogy felvidultok –lombozott le minket Körte, mi pedig csalódottan vettük tudomásul, hogy megszívtuk.

#10 Feliratos poharak
– Hé, ti mit írattatok a poharatokra? – röhögött Puding, kizökkentve a gondolataimból.
– Én azt, hogy Beki – mutattam felé.
– Evelin – közölte Lexi, (…).
– Nagy Márk, kacsintós smiley-val – mutatta büszkén Márk.
A három Aszád unottan nézett ránk, aztán egymás poharát vizsgálva összeröhögtek. Miért nem lepődtem meg azon, hogy Bogyó a poharára a „takony” feliratot kérte, Puding a „nőgyógyász” szöveget, Pepe pedig egyszerűen azt, hogy „Krisztina”. Amíg ők hárman sírtak a röhögéstől, a társaságunk értelmes(ebb) fele a reggeli indulásról, valamint az addig ránk váró teendőkről egyeztetett.

/Kép forrása: Leiner Laura We♥It/

ÉG VELED INFORMÁCIÓK

A mai nap folyamán végre fény derült az Ég veled teljes borítójára és fülszövegére:


Fülszöveg:
Újvári Hanna a tinik megszokott életét élte egészen egy évvel ezelőttig, egy családi tragédia azonban mindent megváltoztatott. Most apukájával kettesben tölti a hétköznapokat, és rég nem a korosztályának átlagos problémái foglalkoztatják. Miután átveszi a tizenegyedikes bizonyítványát, az évzáró után váratlan felkérést kap az igazgatótól: részt vehet egy iskolai versenyen, ahol kiváló matekosként főleg a logikai feladatok megoldásában számítanak rá. Hanna környezete ragaszkodik hozzá, hogy elmenjen a megmérettetésre, így a Szirtes Gimnázium négyfős csapata elindul az Iskolák Országos Versenyére.

Az Ég Veled az Iskolák versenye trilógia első része.

/Forrás: Leiner Laura hivatalos honlapja/

Előrendelés módja:
Kedves Vásárlóink!
Leiner Laura - Ég veled (Iskolák versenye-trilógia 1.) című kötetét az alábbi módon lehet előrendelni üzletünktől:
1. Kérjük, hogy küldje el előrendelését november 30-ig az llkonyvesbolt@upcmail.hu e-mail címre, TELJES NÉVVEL, CÍMMEL, TELEFONSZÁMMAL. Előrendelést kizárólag emailben tudunk felvenni.
2. A kötet ára 3499 Ft.
3. Fontos, hogy az előrendelések november 30-ig megérkezzenek, hogy átadhassuk a futárnak a csomagokat.
4. Az előrendelés várhatóan december 5-én meg is érkezik.
5. A rendeléseket a GLS futárszolgálat teljesíti, melynek költsége 1440 Ft.
6. A kötet/termék árát, valamint a szállítási költséget a futárnak kell fizetni a csomag átvételekor.
7. A kötet csak abban az esetben kerül kiszállításra, ha Ön kapott tőlünk egy visszaigazolt e-mailt. Amennyiben nem kap visszaigazolást egy-két napon belül, kérjük, hogy küldje el újra előrendelését.
8. Amennyiben terméket is szeretnének vásárolni, kérjük, hogy a könyvrendeléssel együtt küldjék el nekünk, hogy egy csomagként tudjuk feladni (egy szállítási költséggel). Termékeink az llkonyvesbolt.hu oldalon tekinthetők meg.
9. Sajnos csak Magyarországra tudunk rendelést teljesíteni.
10. Dedikált kötetet nem áll módunkban küldeni.
11. Könyvesboltunkban a hivatalos megjelenés előtt, december 5-én már megvásárolható lesz a kötet. Minden kedves Vásárló dedikált kártyát, karszalagot és csak erre az alkalomra készített ajándékot kap. Amennyiben ellátogatnak a üzletünkbe, NEM szükséges előrendelni a kötetet.
12. A kötet hivatalos megjelenése: 2017. december 6.
Üdvözlettel
L&L könyvesbolt

/Forrás: L&L Könyvesbolt Facebook oldala/ 


A tizenegyedik pontban említett külön erre az alkalomra készített ajándékot csak azok kapják meg, akik az L&L Könyvesboltban vásárolják meg az Ég veledet, a többiek a dedikált kártyát és a karszalagot kapják ajándékként.

Megjegyzések