BOOK TAG 2017



Nagyon szépen köszönöm a kihívást Kamillának, a Könyves Boldogság nevet viselő blog szerkesztőjének.
 
1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Jamie McGuire Gyönyörű sorscsapás című regénye foglalta el az első helyet a könyvespolcomon.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ezután?
Jelenleg Cambria Heberttől olvasom a #Hater-t, ami a Hashtag sorozatnak a második kötete (és valami zseniális). Bár egy kicsit lassan haladok vele, mindig akad valami program. Előtte Tijan Fallen Crest High című könyvét olvastam el, ami nálam több hónapja a kívánságlistámon volt és sikerült is beszereznem. Ezután izgatottan vágtam bele, viszont teljes mértékben nem nyűgözött le (erről később bejegyzés várható). Hogy mit fogok ezután az egy hatalmas nagy kérdés, még én magam sem tudom. Három könyv között vacillálok (Pepper Winter: Tears of Tess, Pepper Winters: Crown of Lies, Meghan March: Vágy és hatalom), mindhárom érdekel, pont ezért egy kicsit nehéz a döntés.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Őszintén, fogalmam sincs. Nincs olyan könyv azok közt, amelyeket olvastam, hogy utálom. 

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de VALÓSZÍNŰLEG NEM FOGOD?
Nincs ilyen könyv, így nem is állok hozzá. Ha felkeltette az érdeklődésemet egy regény, akkor általában valamilyen úton-módon sort kerítek rá, még ha egy kicsit halogatom, mert éppen mást akarok olvasni is.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Erre a kérdésre mindössze egy szó a válaszom: mindet! :D

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy megvárod a könyv végét?
Rossz szokás, tudom, de igen, néha előfordul. Ha nem is az egész oldalt, csak néhány sort (de ezt sem minden könyv esetében, ez általában nálam sorozatoknál szokott előfordulni, hogy egy kicsit megnyugodjak :D ) elolvasok.

7. Köszönetnyilvánítás: papír és tintapazarlás vagy érdekesség?
Abszolút érdekesség! Jó belelátni egy kicsit abba, hogy kik azok, akik segítették és támogatták az írót abban, hogy egy-egy regénye elkészüljön.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Hmm… Lássuk csak, egy napra szívesen helyet cserélnék ezekkel a karakterkkel:
Feyre (Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara sorozat) – Igazából ebben különösen nagy szerepet játszik az, hogy rengeteg remek karakterrel van körülvéve (khm… például Rhysand) és azért Velarist is szívesen megnézném. :)
Bexi (Leiner Laura: Bexi sorozat) – Na, igen, nála is hasonló a helyzet, mint a fent említett karakternél. Ki ne akarna eltölteni egy  napot Nagy Márkkal, Aszádékkal, Körtéékkel és úgy a sorozat szereplőivel (bizonyos kivételek persze vannak, de aki olvasta, tudja kikre gondolok).

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő, személy)
Nos, végül is ha az lehet, amikor megszerettem olvasni, akkor legyen Leiner Laura Szent Johanna Gimi című sorozata. Az összes részt a könyvtárból kölcsönöztem ki, és egy nap alatt el is olvastam az egyes köteteket. A könyvtáros hölgy meg is lepődött minden egyes alkalommal, hogy ilyen gyorsan a végére értem. Egyesével kölcsönöztem ki őket, az utolsó két résznél a könyvtáros már mondta, hogy miért nem inkább együtt viszem el őket. :D Annyira magával ragadott az egész sorozat, azóta már be is szereztem őket. Ezóta a könyvsorozat óta imádok olvasni és nincs megállás. ;)

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Eddig még semmilyen érdekes helyzetbe nem keveredtem. Általában online rendelek vagy ha megyünk olyan helyre vásárolni, akkor semmiféleképpen nem hagyunk ki egy könyvesboltot. Bárkivel megyek vásárolni mindig mindenki benne van abban, hogy megejtsünk egy könyvesboltos látogatást (a legtöbb esetben ez a Libri). Ők addig leülnek a kanapékra és pihennek én meg addig szétnézek (néha a húgom is csatlakozik hozzám). Mindenkinek tiszta haszon. ;) :D

11. Adtál már egy könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Anyának a testvére hozzám hasonlóan szeret olvasni, így őt szinte minden alkalomból valami jó kis könyvvel lepem meg. Eddig mindig bevált. :)

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Az utóbbi nyaralásom során szereztem be új könyveket, plusz vittem is magammal könyvet, ezek jöttek is velem mindenfelé (Fallen Crest High, Csendfolyó, Mondtam már, hogy szeretlek?, A baklövés).

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, HOGY NEM IS OLYAN ROSSZ?
Most voltam végzős a középiskolában, azóta már eltelt kb. három hónap, de még nem olvastam azóta újra semmilyen gimis kötelező olvasmányt, úgyhogy ennél a pontnál nem tudok említeni egyet sem.

14. Használt vagy új könyvek?
Jöhet bármi. :) Szívesen vásárolok használt könyveket is (régebbi könyveknél szinte lehetetlen az új, kivéve ha angolul veszem), de azért a lapok ne hulljanak ki belőle.

15. Olvastál valaha Dan Brown-könyvet?
Még nem.

16. Megtörtént már valaha, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv?
Ilyen még nem volt. Bár, a Csontváros (film, nem a sorozat) kifejezetten a kedvencem, nagyon egy szinten van a könyvvel, már nem is tudom, hogy hányszor néztem meg.


17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít.
Kifejezetten nem mondanám, hogy éhes lettem, de Tara Sivec Csábítások és csemegék című könyve után csokit kellett ennem, az biztos. :D

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlását mindig megfogadod?
Kifejezetten nincs egy személy. Molyon mindig elolvasom az általam követett emberek értékeléseit és Goodreads-en is utána szoktam nézni néhány könyvnek, hogy mégis milyen értékelést kapott.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Hát, egy ideig a történelmi romantikus nem nagyon keltette fel az érdeklődésem, de úgy voltam vele, hogy megpróbálkozom Sarah MacLean A csábítás kilenc szabálya című regényével és úristen, instant hatalmas kedvenc lett, egyből megrendeltem a sorozat további köteteit is.

Kihívottam nincs, aki szeretné, nyugodtan töltse ki ezt a book tag-et. :)

Megjegyzések